Senaste nytt

Tisdag
Toddi kom hem tidigt från jobbet och hade med sig Samirrah som städar huset varannan tisdag. Jag fick några timmar över innan jag skulle ner till U. Village. Var klar att cykla vid 17.30. Felizia ringde 17.40 för att fråga vilken tid vi sagt (vilket var 18.00). Hon hade tagit fel på tiden så vi bestämde att vi skulle ses 19.00 istället vid Ben & Jerrys (glasskiosken). Tio över sju ropar hon på mig från sin bil att hon inte hittar någon parkering.
Sen gick vi runt i University Village i över en timme (köpte mig en bok hos Barnes & Noble om Pirats 1 & 2, med bilder och grejer, har inte läst den än eftersom den avslöjar en del från tvåan som har premiär 7 juli här i staterna, medan ni svenskar får vänta till 12 juli). Var även inne på Victorias Secret, Applestore, Lucky and Barnes och några affärer till innan vi bestämde oss för att äta på Johnny Rocket (?). Det är ett 50-tals inspirerat ställe med hamburgare, smörgåsar, milkshake, kycklingvingar, svart- och vitrutigt golv, röda skinnsoffsbås, "Rock around the clock"-musik mm. Ett ställe Patrik skulle uppskatta ;) Satt och tittade på alla knepiga människor som gick förbi.
Efter en sista vända i några skobutiker och  godisbutiken blev klockan sent, så vi bestämde oss för att dra oss åt varsitt håll, men först bestämde vi att vi absolut måste träffas igen. Den här tjejen var så skön! Jättelätt att prata med, i stort sett samma humor, liknande intressen och väldigt mysig.

När jag kom hem, låg filmen Pirats of the Caribbean på min säng, med ett litet band knutet runtom. Hade råkat säga att jag är ett stort fan av den här filmen, så Toddi hade köpt den åt mig! Hon är galen, men som mamma sa, är hon inte mer galen än så så får jag stå ut med det :) Blev hur som helst jätteglad! Och min lilla släng av hemlängtan som jag hade haft under dagen försvann!

Onsdag
Pontus frågade hela dan, när hans mormor skulle komma och hämta honom. Han skulle sova över där tillsammans med sina kusiner Amanda och Robin för att göra massa roliga saker idag.
Camilla sov två timmar och precis när hon vaknar somnar Pontus, för att sova i tre timmar. Så dagen var hyfsat lugn, men lite knepigt att hålla Camilla borta från att leka i Pontus's rum när han sov. Ni skulle sett C när P vaknade. Hon kastade sig över honom och kramade honom jättelänge! Urgulligt!

Markus kom hem vid 17.10, Siegrid kom hit vid 17.45, Toddi kom hem med Camillas gudmor Marilyn och hennes dotter Briana vid 18.15, Siegrid åkte igen, Toddis mamma, Carol, och syster, Kyra, med sina två döttrar Amanda och Robin kom hit och stannade i några timmar. Markus åkte iväg för att lämna av Marilyn och Briana samt för att plocka upp en stor låda med sketastora crab legs (sånna som morfar och Mats åt i Alaska). Kyra, Toddi och Carol lärde mig och Amanda hur man spelar kortspelet Canasta - ett mycket trevligt spel, liknar 500 litegrann... Markus kom hem igen och de andra tog med sig Pontus och åkte hem till sig. Gillade verkligen den här kvällen med alla underbara människor!

När Camilla somnat satte vi oss alla tre för att se Pirats! Tror de uppskattade den...

Torsdag (idag)

Frågade Markus i morse vad han tyckte om filmen. Han sa att, precis som jag sa igår, att filmen inte hade något speciellt budskap och var väldigt underhållande och det är sånna filmer man vill se ibland, men att han tyckte den nästan gick över från att vara en äventyrsfilm till en komedi. Diplomatiskt svar. Spela roll jag älskar den ändå!! Tvåan kommer 7 juli här i USA, medan ni i Sverige får vänta till 12 juli. Fast jag har inte hittat någon biograf än, så jag får börja leta.

Pontus är som sagt hos sina morföräldrar hela dagen, så det är bara jag och Camilla här idag. Just nu sover hon. Tänkte ta med henne upp till parken senare under dagen.

Ikväll kommer min LCC, min handledare under det här året, Nicole hit. Tror vi ska prata om lite praktiska saker och om hur jag har haft det hittills och sånt.

Nu ska jag se om min kära mor har tid att prata med mig över MSN.

Kommentarer:

1 Frida:

Hej gumman... man blir ju lite avis när man sitter här och läser im din dag i U. Village. Allt låter jätte trevlig. fört deta fiket och sedan springa runt i massa affärer och speciellt sko affärer. du vet vilken svaghet jag har för skor. jag tror också att patik skulle gillat de fiket. Man är ju sugen att se tvåan när den kommer. Hr nog fått med mig patrik på den. Men du kommer troligtvis att se den förts. =)

Massa Kramissar

2 Pappen:

Middag!
Tja, du nu eftersom klockan är bara 03.12 hos er där borta. Det var väldigt vad mycket klockslag det blir i bloggeriet...
Idag har vi kanonvärme och vi har suttit på den goa balkongen å bara tittat på alla flytetyg som åker förbi i flera timmar. Det är ju dessa intryck én skall leva på när novemberstormarna viner förbi. Riktigt skönt.
Vi har heller igen liten fröken härhemma eftersom hon är med Ebbe med HELA familjen på/i Legoland. Pratade med henne imorse och det var ju såklart bara "jättebra" att ha allas totala uppmärksamhet hela tiden. Morbror fyller ju 60 idag så det blir väl än mer kalasande å firande.
På måndag åker vi till Astrid Lindgrens Värld med nya spännande upplevelser för Alva. Stuga är bokad å vi hoppas på en liten go´minisemester.
Jobben bara flyter på och mer å mer uppdrag kommer in vilket känns väldigt bra. Jag behöver inte precis leta efter jobb utan det sker via direktkontakter med alla möjliga (och omöjliga!) människor. Det känns väldigt bra och dessutom roligt att Johan är med och han jobbar på riktigt bra med alla möjliga olika arbetsuppgifter. Förutom att dra in lite kulor verkar det som om han drar åt sig kunskaper om än det ena än det andra. Känns också lagom att jobba varannan vecka (jämna v.)och på det viset inte förta sig helt och hållet.
Nu väntar trädgårdsarbete hät hemma och vi skall också skörda både jordgubbar och smultron. Efter väl förrättat dagsverke väntar så en gott grillad köttbit med tillhörande dryck.
Ha det skönt å spendera lagom i ditt Village!

Kram från Pappen

Kommentera här: