Senaste dagarna

Fredagskvällen spenderades i U.Village med Eva, Rebecca, Fee (Felizia) och Allie. Vi käkade middag ihop och strosade sen runt i butikerna. Jag fick tag på en laddare till kameran så nu är jag överlycklig!!!! Har plåtat allt och alla bara för att jag kan.


 

Vi bestämde att vi skulle ses nere i downtown följande dag och jag lovade så käckt att Rebecca kunde åka med mig, för Markus hade tidigare sagt att han kunde köra om det var så. Pratade dock aldrig med Markus om detta och inte med Toddi heller. Vet inte vad jag tänkte på, men hela lördag förmiddag var uppochner. Det hela slutade med att jag körde oss ner till downtown i den stora Toyotan och parkerade snyggt i Toddis parkeringshus (dvs. fri parkering). Nemas problemas. Kom visserligen en timme försent men bättre sent än aldrig, hade telefonkontakt med Fee hela tiden så hon och Eva visste vad vi pysslade med. Träffade dem på Starbucks (var annars) och sen gick vi runt i massor av butiker.
Hittade et flertal med bara finklänningar och vi blev alla som små barn i en godisaffär. Jag och Rebecca --->
bestämde att vi ska tillbaka dit någon annan helg för att prova dem alla och ta kort. Läste dock senare på en skylt att det var förbjudet att fotografera inne i det köpcentret men det var ingen som sa till mig under de första 30 korten jag tog så bara man ser ut som en dum turist fungerar det mesta.

<--- Fee 



Det var svinvarmt så till slut gick vi in i varenda affär bara för att njuta av ACn och när vi tröttnat på det åkte vi alla hem till Eva (jag körde) för att ha tjejkväll. Michi kom också över och vi lagade mat (spagettie och köttfärssås)

och såg på film (She’s the man). Upptäckte att jag är väldigt bortskämd med AC i vårt hus för vi höll alla på att smälta bort i Evas källare… Fee och Rebecca fick panik över en mal som inflygandes i rummet lite då och då, medan vi andra (speciellt jag) tyckte det var aningen fånigt och koncentrerade oss på filmen istället.                          (Eva lagar mat) --->

 


Eftersom jag inte visste hur vi skulle komma hem (kom ihåg att detta var första gången jag var ute med bilen själv) bestämde vi att jag bara skulle följa efter Michi för hon bor i närheten av mig och Rebecca. I en korsning får jag för mig att jag vet var jag är (detta var vid tjugo över elva på kvällen så det var mörkt) och kör därför rakt fram när Michi svänger. Hon ringer genast upp och undrar vad vi pysslar med, men Rebecca förklarar situationen och tre minuter senare är vi vilse. Eller nej vi är naturligtvis inte vilse vi är på sightseeing! Två minuter i tolv svänger vi in vid en mataffär vi handlat i tidigare på dagen med Eva. Rebecca går in och frågar killen i kassan om han vet var U. Village ligger, vilket han inte gör, men han ställer sig upp och ropar ut över hela affären; kan någon hjälpa den här unga damen, hon är vilse! Alla blev engagerade och hon fick en enkel vägbeskrivning (vilket var tur för hon har noll i lokalsinne). När hon kom ut kom en man efter henne och förklarade för mig med. Tio minuter senare lämnade jag av Rebecca och körde sen fyra kvarter och jag var hemma. Det som borde tagit max 20 minuter tog en timma…

 


Söndagen spenderades ensam i huset (för resten av familjen var hos Bernt och Siegrid) och jag gjorde inget vettigt på hela dan. När alla kom hem sov båda barnen så vi bestämde oss för att se en vuxenfilm vilket inte händer allt för ofta för mina värdföräldrar. Camilla vaknade dock och Markus hade sett slutet på filmen tidigare så jag såg sista halvtimmen själv. Italian job var det för övrigt, riktigt underhållande film. En sådan du skulle gilla mamma.


 

Idag kom Fee förbi med sina tre flickor och vi åkte i två bilar (dvs. jag körde för första gången med barnen i bilen) till en mycket trevlig park med en stor lekplats. Hennes stora flickor, Abby och Celia är enäggstvillingar och de har en lillasyster på fyra månader som heter Lilly. Abby och Celia är fyra år precis som Pontus så de trivdes bra ihop vilket var skönt för oss alla.
När vi kom hem från parken ramlade Pontus i säng och sov i över tre timmar. Camilla åt lite mellanmål och somnade sen i två timmar. När hon vaknade gallskrek hon och fortsatte med det i en och en halv timma… Hon fick syn på ett kort på Toddi hängandes på kylskåpet och det var ju bara katastrof! Så jag är aningen mörbultad just nu. Ska bli skönt att åka iväg på pedikyr om ett tag, men först vankas det lyxmiddag. Toddis väninna Patty lagar maten ikväll för det är Markus och Toddis sjunde bröllopsdag idag.

Kommentarer:

1 Linda:

Hej Du har verkligen att göra;) Söta barnen är:P hihi. Det jag menade var fixat;) hehe. Blev du fin nu da?? hihi Vad bra att du hittade tillbaka;) puss

2 Jocke:

Tja! Det e grymmt kul att kunna följa denna resa! och blir ännu mer spännande nu när du har fått fixat din kamera.
Jepp tro det eller ej men nu passar skorna :P

På återseende!

Jocke

Kommentera här: