Inget napp

Igårkväll behövde jag barnfritt, så Emma plockade upp mig och vi hängde på Starbucks i U.Village ett bra tag innan vi började strosa runt. Gjorde inget vettigt över huvudtaget. Blev mycket flams och trams. Eftersom vi är minderåriga här kommer vi inte in på några klubbar eller andra roliga ställen där roligt folk hänger. Jag hade visserligen mina icke-pyjamasbyxor-som-jag-använder-som-pyjamasbyxor på mig och min nya favorittröja med apan på, så jag såg ju inte uppklädd ut precis...

Gick in på Bartell (av okänd anledning) och efter typ en kvart hade Emma bestämt sig för en flaska vatten. Vi hittade massa fula saker vi inte ville köpa, exempelvis en 50 cm hög plåtgroda att ha som prydnad. Den var så ful att den var snygg! Funderade även på att köpa ett pussel och sätta oss på Starbucks igen, men det lät så patetiskt att sitta och lägga pussel på en fredagkväll att vi gav upp. När vi kom till kassan tittade mannen (Seth) på oss lite konstigt. Jag sa bara lite käckt att vi var medvetna om att det tog så lång tid att bestämma oss. Han svarade bara lugnt att vatten var det bästa man kunde stoppa i sin kropp istället för alla läskedrycker det finns att välja bland.

Hamnade på två parkbänkar som råkade stå vid "raggarrundan" så vi blev visslade på några gånger... Inget kap dock... Hittade dock en ursnygg kille som höll på att köra över oss med sin jeep, så hade han kört på oss hade vi väl inte tackat nej till skjuts till sjukhuset precis... Efter hur mycket dötid som helst och ingeting att göra förutom att snacka sönder våra munnar, chansade vi på att hitta nåt roligt i U. district istället. Inget napp...Körde dock förbi en annan hunk men det fanns inte så mycket att göra åt saken eftersom vi svishade förbi med bilen...

Var hemma vid tolv och somnade vid ett. Vaknade idag klockan 08.00 av att jag var hungrig. Pratade med folket där hemma och åt lakritsnappar tills min mage vrålade efter frukost. Kokade mig ett ägg och la på en macka och den andra blev det honug på. Har fortfarande inte klätt på mig fastän klockan är strax före tolv. Är irriterad över att ha vaknat så tidigt när jag inte behöver, har ju till och med sovit mindre än vad jag gör när jag jobbar! Är fortfarande lite inne på att springa en runda men jag får nog vänta lite tills frukosten sjunkit lite längre ner. På så vis hinner jag lägga in lite spring-låtar på min mp3.

Planerna för dagen är väl annars att åka norrut till Emmas köpcenter och glo på den nya filmen Accepted med henne och kanske Ida och kanske Ruket. Inget är dock bestämt än så jag har tid att springa min slinga och kanske till och med sova en liten stund.

Samtidigt som jag behöver vila upp mig behöver jag aktivera mig så det blir väl att vara aktiv nu på dagen och typ hyra en film ikväll. Saknar för övrigt mina Harry Potter böcker. Och kissarna. Frustrerande att se dem i webcamen men inte kunna klappa dem! Och så saknar jag Frida!

Kommentarer:

1 Frida:

Men jag finns här när du kommer hem.. för övrigt saknar jag dig me....

Kommentera här: