Alderwood Mall

Okej, igår tog jag tag i mina löparplaner. Snörade på mig skorna och stack ut och sprang. En liten bit. Sen fick jag holl. Så då gick jag. Sen sprang jag lite till. Så höll jag på så. Var i alla fall tomatröd när jag kom hem för solen gassade på och det fanns inte ett träd så långt ögat nådde.
Tände massa ljus i badrummet och tog sen en lång välbehövlig dusch. Riktigt mysigt.

Sen bar det av norrut till Alderwood Mall och Emma. Fattade inte att det var så stort där. Detta mall är typ som Nordstan fast på ett plan och mycket finare och mysigare. Efter att vi käkat bestämde vi oss för att se filmen Accepted. Handlar om en kille som inte kommer in på något college så han uppfinner ett eget och strax efteråt har den fejkade skolan över trehundra elever, som inte heller kommit in någon annanstans. Kul och underhållande, och jag och Emma var väl i stort sett de enda som hördes i salongen. Efteråt fick vi ryck och åkte rulltrappan tre gånger för att ta kort på Emma, folk måste trott att vi var helt störda (vilket vi ju i och för sig var).

Sen blev det fönstershopping och spaning på killar, hehe. Blev attackerade av en slemmig typ som sålde bilbanor. Efter lite kallprat säger han "I have a really good looking friend, so would you like to have his number or should I take your?" Vi flydde! Aldrig hör en så dålig raggningsreplik i hela mitt liv...Jag har en snygg kompis...

Senare hittade vi av en slump en gratis utomhus konsert med ett live-gubbrockar-band som var riktigt bra. Vi hängde utanför 21-staketet men hade lika roligt för det. En kille i 35+ ålder kom fram och bad mig hoppa runt med honom, vi såg hur fula ut som helst men hade också hur kul som helst. Emma satt på marken och skrattade åt oss.

När vi skulle dra oss hemåt ropar en kille från matståndet att vi kunde få gratis majskolvar. Gratis är gott tyckte vi och tog oss varsin. Såg även att det skulle vara jippon där idag med så vi bestämde oss för att komma tillbaka och drog oss senare mot min bil. Vi hade parkerat på två skilda håll så jag skulle köra henne till henns bil, för det är inte allt för lyckat att vara ute och gå själv på en lördagnatt tyckte vi. Lättare sagt än gjort. Mitt batteri var stendött! Hade lämnat ljuset på... Så himla typiskt mig! Fick dock hjälp av en ung kille med startkablar och sen bar det av till Emmas bil. Hade inget bättre för oss så vi körde hem till henne, ställde hennes bil där och åkte vidare i min så att jag kunde ladda batteriet igen. Hittade dock inget att göra så det slutade med att jag körde hem henne igen och sen åkte hem själv. Somnade halv två och vaknade idag 09.04 tjohoo.

Nu ska jag dra upp till Alderwood igen för att flumma runt med Emma.

Kommentarer:

1 Emma:

Alltsa, gissa vems batteri som var dott idag? Kunde inte tro att det var sant, jag gjorde samma sak som du gjorde igar! Denna dag ar bara helt at skogen for mycket.. kramas

2 Mamma:

Jag förstår att du längtar efter Frida. Hon är ju hur grym som helst på startkablar. : )

3 Sören:

Anna!

Nu kommer vi! Kl. 16,55 den 22/12 närmare bestämt med flight SK 937 från Köpenhamn. Mamma, Johan & morfar stannar till den 28/12. Själv åker jag vidare den 26/12.

Vi ses då! Hälsningar Sören

Kommentera här: